رئيس التحرير: عادل صبري 11:21 صباحاً | الخميس 13 ديسمبر 2018 م | 04 ربيع الثاني 1440 هـ | الـقـاهـره 22° غائم جزئياً غائم جزئياً

فيديو.. مرتضى منصور يفتح النار على راعية الزمالك

فيديو.. مرتضى منصور يفتح النار على راعية الزمالك

فى الملعب

مرتضى منصور ومحمد كامل

فيديو.. مرتضى منصور يفتح النار على راعية الزمالك

محمد إبراهيم 24 مايو 2016 18:11

شن مرتضى منصور رئيس نادي الزمالك هجومًا عنيفًا على محمد كامل رئيس شركة برزنتيشن راعي الفريق وتهديده بفسخ التعاقد معها بجانب إعلانه عن قرار مجلس الإدارة بمنع دخول أي قنوات بخلاف النيل الرياضية لإذاعة مباريات الزمالك من أول مباراة إنبي المقبلة.

 

وقال مرتضى منصور، "احنا اتعاقدنا مع شركة برزنتيشن في وقت فيه الوقت إن كل الأجحهزة الرقابية عاملة علامات استفهام على هذه الشركة، بجانب أن الأهلي كان رافض يتعاقد معاها ونادي الزمالك قاد مجموعة من الأندية بحوالي 14 أو 15 نادي للتعاقد مع هذه الشركة".

تابع، "للأسف الشديد الشركة تعاقدت مع قناتي أون تي في والحياة البنفسجي دامتا على الإسائة لنادي الزمالك ومجلس إدارته وفرقه الرياضية والتشهير بيه ومجلس إدارته ورئيسه واستضافة مجموعة من اللاعبين السابقين والمدربين السابقين المطرودين من النادي أو اللي ليهم مشاكل مع الزمالك، وعى سبيل المثال أحمد حسن ده راجل شاكي النادي وبيحلل مباريات الزمالك وأحمد سميروأشرف قاسم ومحمد أبوالعلا ومدحت عبدالهادي دول جايين يصفوا حسابات مع مجموعة من الصحفيين، قضيتهم الأساسية إهانة نادي الزمالك".

واصل حديثه، "نطالب بالرد على الإهانات يقولو لأ أنت ممنوع، محمد بناع الكابانيهات عنده قضية كسب غير مشروع والتاني قضية تهرب من الضرايب، وعلى فكرة مرتضى منصور لم يمنع إلا في عصر السادات ولا حسني مبارك ولا حتى مرسي كنت بتكلم وأقول رأيي في أي برنامج، أنا لم أمنع إلا في عهد الرئيس المحترم السيسي".

أردف، "يبدو أن في تصفية حسابات مع كل اللي مع 30 يونيو أنا عملت أكتر من 14 حلقة قبلها وكان في ناس مستخبية تحت السراير وكنت بدعوا الناس أنهم ينزلو يوم 30 يونيو و3/7 لكن للأسف ممنوع في عهد الرئيس المحترم اللي أحنا بنحبه".

أضاف، "احنا بعتنا كذا مرة انذار للشركة الراعية لأ ده ممنوع، فبعتنا آخر إنذار قولنا فيه إذا لم تلغى هذه المقاطعة وإذا استمريتم مع هذه المجموعة بنلغي العقد لأن المادة 148 من القانون المدني واضحة العقود تنفذ بحسن نية أنا مش جايب شركة راعية تهد حيلي".

أوضح، "في قناة الحياة طلع عيل شتمني في وجود حازم إمام وسيف لمدة نصف ساعة قولتهم أرد قالولي ممنوع، ولذلك مجلس الإدارة قرر لن تدخل كاميرات لأي مباراة الزمالك طرف فيها، الزمالك عنده ماتش إنبي مفيش تليفزيون وبقول للسيدة صفاء حجازي هيبقى قناة النيل للرياضة فقط القناة المصرية المحترمة فقط لاغير".

أتم، "كلمنا محمد كامل شفويًا وكتابتًا وأهو آخر إنذار راحله ومحمد كامل سايق الهبل على الشيطنة مش مرتضى منصور اللي يتمنع يرد على الشتايم وقلة الأدب والسفالات والتشهير بالنادي والفرق الرياضية ومجلس إدارته وتقولي لأ مش هترد، يا حبيبي أنا مش هرد وانت مش هتدخل كاميرات".

اختتم حديثه قائلاً، "بقول أهو تاني علشان الدولة تكون عارفة يوم الخميس في ماتش إنبي ومش هتخش الكاميرات إلا إذا يجيلي جواب رسمي انتهت المقاطعة الوهمية المزعومة ومن حق أي بني أدم يتكلم في أي برنامج مش محمد اللي عنده أبلة فهيتا مش بتاع ستار أكاديمي مش بتاع باسم مرسي ماهو كلها في سي بي سي، مش هسمح بأي كاميرا تخش إلا اتلغت هذه المقاطعة".

 

لمتابعة أخبار الكرة المصرية اضغط هـنــــــــــــــــا

  • تعليقات فيسبوك
  • اعلان