رئيس التحرير: عادل صبري 01:48 مساءً | الاثنين 10 ديسمبر 2018 م | 01 ربيع الثاني 1440 هـ | الـقـاهـره 22° غائم جزئياً غائم جزئياً

مرتضى يوضح سبب قبول لعب القمة على استاد الجيش بالسويس

مرتضى يوضح سبب قبول لعب القمة على استاد  الجيش بالسويس

رياضة مصرية

مرتضى منصور

مرتضى يوضح سبب قبول لعب القمة على استاد الجيش بالسويس

محمد إبراهيم 08 يوليو 2016 18:01

علق مرتضى منصور، رئيس نادي الزمالك على سبب موافقته خوض مباراة القمة أمام النادي الأهلي على ملعب ستاد الجيش الثالث بالسويس، التي ستقام غدًا، السبت في الجولة 34 من مسابقة الدوري المصري الممتاز.

 

وقال مرتضى منصور، "أنا في البداية والنهاية رجل دولة، عضو برلمان عام 2000 ورئيس لجنة الأندية وما يشغلنيش شوية العيال التانية اللي قاعدة على الفيس بوك تقل أدبها، وتقولك الله يرحم الزمالك وتقلل هيبة الزمالك".

 

وتابع رئيس الزمالك، "هيبة الزمالك إنك تاخد بطولات مش ملعب يمين أو ملعب شمال، ولازم تبقو عارفين أن من بداية المسابقة الأمن هو اللي بيتحكم فيها، يعني مش هنضحك على نفسينا".

 

 

وأضاف، "قصة الدفاع الجوي كان كانو عاوزين يلبسو نادي الزمالك القضية كلها، فإحنا لاعلاقة لنا احنا مش أصحاب الملعب أصلاً والتذاكر كانت مطبوعة في مطابع الشرطة واتوذعت بالجنة وقالت قانونية ومع ذلك كانو عاوزين يلفقو القضية لنادي الزمالك".


وأردف، "إحنا كنا ملسوعين من الشوربة قبل كدة هنوعد ننفخ في الزبادي دول شوية عيال صيع اللي قاعدين ملهمش أهل مش متربيين، ولا في دماغك حاجة، ممكن نقول هنلعب في المكان دة غصب عن عين التخين يروحو العيال تقتحم المكان دة الشرطة تتعرضلهم والناس تموت ويقولك هاتو بقى المجلس اللي هو مش مقدر مسئولية البلد".

 

 

لمتابعة أخبار الكرة المصرية اضغط هـنــــــــــــــــا

  • تعليقات فيسبوك
  • اعلان