رئيس التحرير: عادل صبري 03:49 صباحاً | الأربعاء 12 ديسمبر 2018 م | 03 ربيع الثاني 1440 هـ | الـقـاهـره 22° غائم جزئياً غائم جزئياً

فيديو...عمرو أديب للقرضاوي: جزمة أى عسكري برقبة اللي يشتمه

فيديو...عمرو أديب للقرضاوي: جزمة أى عسكري برقبة اللي يشتمه

توك شو

القرضاوي مع الحخامات اليهود

فيديو...عمرو أديب للقرضاوي: جزمة أى عسكري برقبة اللي يشتمه

هادير أشرف 23 يوليو 2014 10:48

علق الإعلامي عمرو أديب على وصف الدكتور يوسف القرضاوي رئيس الاتحاد العالمي لعلماء المسلمين الجيش المصري بـ"جيش المكرونة" قائلا: " الجيش رقم 11 بتقول إنت عليه جيش المكرونة، وانت الجيش بتاعك جيش ايه؟ انا جيشي بيدافع عني انت جيشك بيعمل ايه؟".

وأضاف أديب خلال برنامجه القاهرة اليوم: "جزمة أي عسكري في الجيش المصري برقبة اللي يشتمه".

وتابع: " لما مصر مش قادرة بتكلموها ليه عن فلسطين وزعلان ليه أن ملهاش دور" وتساءل أديب الكلام دا كله مفيهوش كلمة ليه عن إسرائيل، مجيبا: "انت متقدرش تقرب لإسرائيل علشان الباسبور بتاعك بيمنع انك تقرب منها، انما احنا الباسبور بتاعنا حر".

وأوضح أديب أن قناة الجزيرة تستضيف المحللين الإسرائيلين على قناتها، "متتكلمش عن الانقلاب لأن انت مؤيد انقلابين تلاتة على الأقل".


 

وأشار أديب إلى لقاء القرضاوي بعدد من حاخامات اليهود قائلا: " ليه مبتقلش للحاخامات أصحابك أن حق الفلسطين في الوجود حق يجب الدفاع عنه"، مضيفا " اللي يقرب من مصر أو من جيشها معنديش غير بالجزمة أديلو بيها، ولموا كلابكوا علشان زي مخلصنا على الإخوان المسلمين جوا هنخلص عليكوا في كل مكان".

شاهد الفيديو:

روابط ذات صلة:

  • تعليقات فيسبوك
  • اعلان