رئيس التحرير: عادل صبري 05:47 صباحاً | الأحد 19 أغسطس 2018 م | 07 ذو الحجة 1439 هـ | الـقـاهـره 37° صافية صافية

شقيقة ميرهان حسين: أختي اتظلمت في بلد الأمن والأمان

شقيقة ميرهان حسين: أختي اتظلمت في بلد الأمن والأمان

سوشيال ميديا

ميرهان حسين

شقيقة ميرهان حسين: أختي اتظلمت في بلد الأمن والأمان

غادة بريك 02 مارس 2016 12:10

روت نادين شقيقة الفنانة ميرهان حسين وقائع الاعتداء عليها في أحد أقسام الشرطة، فجر أمس الثلاثاء.


وقالت عبر صفحتها الشخصية بموقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك": أختي اتهانت ظلم يا بلد الامن و الامان، البلد اللي له حق فيها مبيجيش، اختى راجعة من التصوير الفجر(طبيعة شغلها كدة)، وقفها كمين والظابط عادى طلب رخص و قالها اقفى في جمب فطلعتله الرخص ووقعت من ايده بعد ما اخدها و نزل يجيبها في نفس اللحظة و هي بتتحرك خبطته بالمرايه فى ايده ، ازاى ده يحصل!.


وأضافت: قام مدخل ايده يشد المفتاح و خبطها في صدرها و قالها انزلى طبعاً ارتبكت ورفضت تنزل فضربها بالقلم ورد فعل طبيعي منها شتمته و لما لقاها بتشتمه كده جاب واحد يصور من اول ما شتمت، طب
هو فى حد هيشتم كده من غير فعل يدفع لـ ده؟.


وتابعت: فا يلبسوها محضر سكر مع العلم ان ميرهان مبتشربش، و في دكتور كشف عليها و قال ان هي في قمة اتزانها، لكن طبعا لازم الكلام يتحرف و يتغير عشان موقف الظباط يبقى سليم، بس اللي معملوش حسابه ان ربنا مبيظلمش و إن في فيديو و هى منهاره و بتقول (رجالة مصريين بيضربوا بنت مصرية).


وواصلت: وطبعاً ده سبب انهم ياخدوها القسم و هناك اتعرضت لأقذر المعاملة و اتضربت و اتهانت و رشوهم ببول و ميه هى و المساعدة بتاعتها وكل اثار الضرب واضحة.. و مش اول مرة نسمع عن الظباط اللي كدة و حاجات من النوع ده، بس فعلاً اللي بنشوفه فى الافلام قليل على اللي اتعمل فيها.





يذكر أن قوات الأمن ألقت القبض على الممثلة ميرهان حسين بشارع الهرم بعد رفضها الوقوف للخضوع للتفتيش في أحد الكمائن، وكانت الفنانه ميرهان حسين رفضت الخضوع للتفتيشات وحاولت السير بسيارتها واقتحام الكمين إلا أن أحد الضباط استوقفها لكنها ركلته بسيارتها وأصابته.


اقرأ أيضًا:

  • تعليقات فيسبوك
  • اعلان