رئيس التحرير: عادل صبري 06:10 مساءً | الأربعاء 17 أكتوبر 2018 م | 06 صفر 1440 هـ | الـقـاهـره 28° صافية صافية

حملة مقاطعة برنامج صبايا الخير: ريهام مش هترجع

حملة مقاطعة برنامج صبايا الخير: ريهام مش هترجع

سوشيال ميديا

ريهام سعيد

حملة مقاطعة برنامج صبايا الخير: ريهام مش هترجع

غادة بريك 15 ديسمبر 2015 16:51

أعلنت حملة مقاطعة معلني برنامج صبايا الخير الذي تقدمه الإعلامية ريهام سعيد على تلفزيون النهار عن نجاح الحملة وعدم رجوع سعيد لتقديم البرنامج مرة أخرى.


وجاء في بيان نشرته الحملة على صفحتها بموقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك":
 

"مبروك لكل اعضاء الحملة ..المعلومة اللي عندنا أن بعد اطلاق حملة مقاطعة كل معلني قناة النهار .. المعلنين هددوا القناة بايقاف إعلانتهم من القناة كلها وعلى أساسه بدأت قناة النهار في تأجيل عودة البرنامج عدة مرات و لأجل غير مسمى آخر.
 

ريهام سعيد حالياً عاملة زي المطاريد وبتدور على قناة تلمها .. وإن شاء الله مش هتلاقي علشان تعرف إن سقوطها الأخلاقي المتكرر لازم في يوم هيكون ليه ثمن.
 

نجاحنا النهاردة بيأكد أن فكرة الحملة في مقاطعة المعلنين كانت فعلاً مؤثرة وقدرت تنقل القوة في إيد المشاهدين مرة تانية بعد ما كانت منحصرة في أرقام ونسب المشاهدة وبس .
 

بنأكد تحذيرنا تاني لقناة النهار أو غيرها بأن عودة ريهام سعيد هتفتح على أي قناة النار من اغلبية الشعب المصري اللي قال وبصوت واضح ... ‏ريهام مش هترجع، مبروك عليكم و استنوا معانا الحملة الجديدة على الساقط الإعلامي التالي".


وكانت قناة النهار قد أعلنت عن عودة البرنامج لـ "أداء دوره الخيري والانساني والوطني والتخصص فيه"، بحسب وصف القناة،  بعد توقفه بسبب حلقة مثيرة للجدل عن "فتاة المول" .

اقرأ أيضًا:

  • تعليقات فيسبوك
  • اعلان