رئيس التحرير: عادل صبري 01:39 صباحاً | الأحد 22 يوليو 2018 م | 09 ذو القعدة 1439 هـ | الـقـاهـره 36° صافية صافية

نجل العميد عامر عبد المقصود يدعم أبو تريكة

نجل العميد عامر عبد المقصود يدعم أبو تريكة

سوشيال ميديا

أبو تريكة

نجل العميد عامر عبد المقصود يدعم أبو تريكة

عمرو عاطف 10 مايو 2015 15:38

أعلن  أحمد عامر نجل العميد عامر عبد المقصود الذى لقه مصرعه فى أحداث كرداسة عن دعمه للاعب محمد أبو تريكة، قائلاً: "أنا ضد التحفظ على أموال أبو تريكة".

 

 

وكتب عامر فى تدوينة بموقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك": "برغم تورط محمد ابو تريكة في حوارات كرداسة و انه طلع ام متهم للعمرة و الكلام ده كله في رأيين انا شايفهم .. اولا بما اني ابن عامر عبد المقصود شهيد مذبحة كرداسة فا لازم اتضايق و اثور ضد تريكة و اقول عليه اخواني عميل اما النظرية التانية اني اكون زي اي حد من الشباب انه يعمل عبيط و ميصدقش الحاجات دي عن تريكة و انه يقول ان تريكة مش بتاع مشاكل و الكلام ده".

 

وأضاف: "انا اخترت بقي عن نفسي رأي تالت خالص ان ابوتريكة سواء مان اخواني او بني ادم عادي فا انا مشفتش منه حاجة وحشة بالعكس ابو تريكة فرح مصر كلها اكتر من مبارك و مرسي و السيسي".

 

وتابع: "اما عن موضوع اخونته و انه كان بيحيب مولدات لرابعة فبعد بحث طويل لم اجد اي صورة لابوتريكة في رابعة ولا شوفتله اي صورة و هو بيوزع مولدات هناك انا عن موضوع انه طلع ام متهم من متهمين كرداسة العمرة فا انا شايفها ان ده عمل خير و مش عشان هي ابنها متهم تبقي ست مخطئة زي ما انا بيتي اتخرب بموت والدي الله يرحمه لقيت الناس اللي اتعكز عليها و قومتني من تاني الست دي ( ام المتهم ) لقت اللي تتعكز عليه و قومها من تاني اللي هو ابو تريكة".

 

واختتم تدوينته قائلاً: "انا ضد التحفظ علي اموال ابو تريكة، أنا عاشق لابوتركة، ابو تريكة خط احمر و ان شاء الله زبنا بيحب الرجل ده و هيثبت برائته".

 

وقال الإعلامي خيري رمضان، إن اللاعب محمد أبوتريكة ينتمي لجماعة الإخوان وتم التحفظ على أمواله، موضحاً أنه أسس شركة سياحية لاستخدامها كواجهة لنشاطات إخوانية خاصة شركة "تورز للسياحة"، وذلك في عهد الرئيس المعزول محمد مرسي في 27 ديسمبر 2012.

 

وأكد "رمضان " عبر برنامج"ممكن" على فضائية "سي بي سي" أن البنك المركزي بدأ اتخاذ إجراءات التحفظ علي ممتلكات نجم منتخب مصر السابق، وحساباته البنكية، لافتًا إلى أن القضية لا تزال قيد التحقيق، موضحاً  أن الانتماء إلي جماعة الإخوان قضية، واستخدام الأموال قضية أخري.

 

شاهد فيديو أبوتريكة لاعب الشعب...

شاهد فيديو "أبو تريكة خط أحمر" .. ثورة الانترنت للتضامن مع أمير القلوب

اقرأ أيضًا:

  • تعليقات فيسبوك
  • اعلان