رئيس التحرير: عادل صبري 08:50 صباحاً | الأربعاء 14 نوفمبر 2018 م | 05 ربيع الأول 1440 هـ | الـقـاهـره 26° صافية صافية

غادة نجيب: أول مرة نتأكد مين الطرف الثالث

غادة نجيب: أول مرة نتأكد مين الطرف الثالث

سوشيال ميديا

الناشطة السياسية ـ غادة نجيب

غادة نجيب: أول مرة نتأكد مين الطرف الثالث

محمد درويش 17 نوفمبر 2014 07:50

علقت الناشطة السياسية، غادة نجيب، على الفيديو المنتشر لوالدة مجند يدعى تامر، والذي قالت فيه "ابني عمل البدع وموت ناس وحرقهم، قائلة: "لأول مرة نتأكد من هو الطرف الثالث".

وقالت في تدوينة على حسابها الشخصي عبر موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك": "فيديو والدة المجند تامر اللى مات في سينا مؤلم جدا الست البسيطة بتقول ابنى بطل ابنى عمل البدع وموت في الإخوان وبقى يلبس ترينج وينزل يولع فيهم...

لأول مره كلنا نتأكد مين هو الطرف التالت اللى كان بيلبس مدنى وينزل يقتل ويحرق ويتسبب في كل العنف اللى حصل على مدار 4 سنين".

وتابعت: "الكارثه بقى أن رد المذيعة عليها (عشان بيحب مصر) شوفتوا الموازين اتقلبت ازاى".

واختتمت تدوينتها قائلة: "اللى بيقتل ويحرق بيعمل كده عشان بيحب مصر واللى ينزل يتظاهر وسلاحه صوته ويافطة في ايده بيقولوا عليه إرهابى".





يذكر أن نشطاء مواقع التواصل الاجتماعي تداولوا، مقطع فيديو، لوالدة أحد جنود القوات المسلحة الذي استشهد في العريش، والتي قالت فيه: "ابني بطل.. ابني عمل البدع.. بس قلتله متقولش علشان البلد مليانة إخوان.. ابني عمل البدع وموت ناس وحرقهم وبقا يلبس ترينج ويولعهم".

وأضافت في الفيديو الذي صورته قناة صدى البلد الفضائية: "أنا ابني بطل وقلتله بس اكتم على الخبر خليك عاقد السر دي أسرار.. اللي كان بيخاف من دبح فرخة من ساعة ما راح الجيش واسترجل".

اقرأ أيضًا:

  • تعليقات فيسبوك
  • اعلان