رئيس التحرير: عادل صبري 11:00 صباحاً | السبت 22 سبتمبر 2018 م | 11 محرم 1440 هـ | الـقـاهـره 34° صافية صافية

صباحي يهاجم أنصار مبارك والإخوان.. وفيس بوك: أنت صعبان علينا

صباحي يهاجم أنصار مبارك والإخوان.. وفيس بوك: أنت صعبان علينا

سوشيال ميديا

حمدين صباحي المرشح الرئاسي السابق

صباحي يهاجم أنصار مبارك والإخوان.. وفيس بوك: أنت صعبان علينا

معاذ حجازي 14 نوفمبر 2014 19:49

هاجم رواد موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك" حمدين صباحي، المرشح الرئاسي السابق، بعد مقالته الأخيرة بجريدة الشروق، والتي أكد فيها أن العداء للثورة وإرادة الشعب استطاع تجميع رموز مبارك الفاسدين مع جماعة الرئيس المعزول محمد مرسي المتحجرة، رغم ما بينهما من خصومة، على حد تعبيره، من أجل إجهاض تلك الثورة.

وقالت "Noor Abozaid": "هو البعيد مش بيحس مش عارف ان الناس مش طايقاه".

وأضافت "Sahar Mohmoud Mohamed": "اتوكس عل جنب ب 3% هتموت ويبقي ليك دور يا كومبرس الغبرة ودورك المرة معادي للدولة و الشعب الله يخدك".

وتابع "أشرف عيسي": "قول حاجة تفيد البلد مرة واحدة يا حمدين".

فيما دونت "Banda Abd-elbaky": "يا صباحى انا مشفقة عليك انت بتكابر واحنا المصرين علي حق بنقولك كفاية الثقة فيك وفى قدراتك معدومة ارحم نفسك ولاتسمع كلام من يغرروا بك لمصلحتهم".

وأردفت "Fagr Mohamed": "ياحرام صعبان عليه مش عارف يبقي مع مين علي مين عمال يخبط عايزظبط زوايه".

بينما قالت "Barakat Abdel Aziz": "والله ياعم حمدين لوتسيبك من السياسه وتشتري كام عربيه فول وتوزعهم الساعة ٥ صباحا بعد صلاه الفجر حتكسب كويس جداً فضك من الخرابيط اللي في دماغك ومن السياسه اللي مش جايبه همها".

وكان حمدين صباحي، المرشح الرئاسي السابق، كتب مقالة بجريدة الشروق، تحت عنوان "لا مفر من النجاح ولا بديل عن النصر"، قائلا: "العداء للثورة وإرادة الشعب جمع زمرة مبارك الفاسدة مع جماعة مرسى المتحجرة رغم ما بينهما من خصومة".

اقرأ أيضا:

  • تعليقات فيسبوك
  • اعلان