رئيس التحرير: عادل صبري 11:19 مساءً | الأربعاء 19 سبتمبر 2018 م | 08 محرم 1440 هـ | الـقـاهـره 36° صافية صافية

النجار لداعمي إسرائيل: جاتكم القرف

النجار لداعمي إسرائيل: جاتكم القرف

سوشيال ميديا

مصطفى النجار

النجار لداعمي إسرائيل: جاتكم القرف

محمد درويش 17 يوليو 2014 16:41

شن الناشط السياسي والبرلماني السابق مصطفى النجار هجوماً لاذعاً على بعض الرموز اليسارية والليبرالية لوصفهم المقاومة الفلسطينية بـ "الإرهابية" واصفاً إياهم بـ "المطبلين" لإسرائيل، كما استنكر ما يسعون إليه من ترك إسرائيل لسحق فلسطين بداعى الإرهاب .

حيث قال: "هى الكائنات اللى بتطبل لاسرائيل دلوقتى وشايفة ان المقاومة ارهاب واننا لازم نسيب اسرائيل تسحق الفلسطينيين الارهابيين الوحشين دول كانوا ازاى بيقولوا على نفسهم قوميين ويساريين وبعضهم كان بيقول على نفسه ليبرالى وبيدافع عن حقوق الانسان ؟ واغلبهم كان فالق اهلنا بلبس الكوفية الفلسطينية لما كانت موضة المناضلين ؟".

 

وتابع: "هو مرض التعريض اللا إرادى بقى وباء مش سايب التيارات السياسية كلها ؟ طيب لو موقف الدولة الرسمى اتغير من حماس - ودا متوقع طبقا لمعادلة القوى على الارض الان ومستقبلا - الاشكال دى هتعمل ايه وهيزايدوا ساعتها على مين وهيطبلوا لمين".

 

واختتم تدوينته قائلاً: "المستنقع اتسخ من العفن الفكرى اللى بيخلى اسرائيل ضحية وبيقول انها مش عدو وأن المقاومة الشريرة هى اللى بتستفز اسرائيل .. حقيقى جاتكم القرف".

يشار إلى أن، أشرف القدرة، الناطق باسم وزارة الصحة في قطاع غزة، قد أعلن عن ارتفاع عدد الشهداء الفلسطينيين، منذ بدء العملية العسكرية الإسرائيلية ضد قطاع غزة، مساء يوم 7 يوليو الجاري إلى 231 شهيدًا، وإصابة نحو 1700 آخرين.

 

اقرأ أيضاً:

  • تعليقات فيسبوك
  • اعلان