رئيس التحرير: عادل صبري 09:19 صباحاً | الاثنين 24 سبتمبر 2018 م | 13 محرم 1440 هـ | الـقـاهـره 34° صافية صافية

بعد هجومه على السيسي.. شادي سرور: لو حصل لي حاجة افتكروني بالخير

بعد هجومه على السيسي.. شادي سرور: لو حصل لي حاجة افتكروني بالخير

سوشيال ميديا

شادي سرور

بعد هجومه على السيسي.. شادي سرور: لو حصل لي حاجة افتكروني بالخير

طارق عزام 10 أبريل 2017 23:19

بعد أن نشر فيديو يخاطب فيه الرئيس عبدالفتاح السيسي، وينتقد وضع البلاد، أعرب المدون الساخر، شادي سرور، عن قلقه من أن يتم معه أي إجراء.

 

وكتب «سرور» عبر حسابه الشخصي على موقع «فيس بوك»، مساء اليوم، «أنا كمية الناس اللي كلمتني خايفين عليا إن يحصلي حاجة بعد الفيديو الأخير بجد مريبة، أنا بدأت أخاف لو حصل لي حاجة افتكروني بالخير».

 

 

ووجّه المدون الساخر، شادي سرور، رسالة للرئيس عبدالفتاح السيسي، في أعقاب تفجيري كنيسة مارجرجس في طنطا والكنيسة المرقسية بالإسكندرية، واللذان وقعا أمس الأحد، بالتزامن مع احتفال الأقباط بـ «أحد الشعانين».

 

وفي فيديو نشره «سرور» عبر حسابه الشخصي على موقع «فيس بوك»، وجّه رسالة للرئيس السيسي قائلًا: «انت اديتنا وعود كتير بإن الأسعار مش هتزيد والدولار مش هيزيد، والامن هيرجع، ووعدتنا بتطوير الصحة والتعليم، لكن الواقع غير ذلك»، مضيفًا: «مصر في عهدك بقت من دول العالم العاشر».

 

وأضاف «سرور»: «كل يوم في حوادث كتير بتحصل، لكن مفيش قوانين لضبط المرور، بس في قوانين صارمة لمنع التظاهر أو حجر قول الرأي، لأن مبدأ الاعتراض دلوقتي بقى خيانة للوطن».

 

وأكمل «سرور» معربًا عن استياءه من وضع البلاد: «مش عايزين نقلب البلد ولا نعمل مظاهرات ولا نشيلك، احنا اصلا فاقدين الأمل.. أنا ممكن مبقاش بفهم سياسة، بس بتكلم بلسان شاب بسيط».

  • تعليقات فيسبوك
  • اعلان