رئيس التحرير: عادل صبري 06:48 مساءً | الأربعاء 21 نوفمبر 2018 م | 12 ربيع الأول 1440 هـ | الـقـاهـره 28° صافية صافية

بعد هجومه عليها.. سما المصري ترد على إلهامي عجينة: "احتشم انت الأول"

بعد هجومه عليها.. سما المصري ترد على إلهامي عجينة: احتشم انت الأول

سوشيال ميديا

إلهامي عجينة - سما المصري

بعد هجومه عليها.. سما المصري ترد على إلهامي عجينة: "احتشم انت الأول"

طارق عزام 27 مارس 2017 22:35

ردت الفنانة سما المصري، على عضو مجلس النواب، إلهامي عجينة، بعد أن هاجمها على خلفية عزمها لتقديم برنامج ديني في رمضان المُقبل.

 

وكتبت "المصري" عبر حسابها الشخصي على موقع "إنستجرام": "مش ناقص غير بتاع تصريح كشف العذرية وإن مجلس الشعب منبطح وإن رجالة مصر مابيشتغلوش غير بالفياجرا يجيب سيرتي هو كمان. اللي اسمه إلهامي عجينة، يا أخي اختشي على دمك ده انت متحول على لجنة قيم في مجلس النواب عشان أم تصريحاتك اللي كلها إيحاءات جنسية".

 

وتابعت سما: "انت نائب إيه بالظبط باه؟؟قبل ما أنا أحتشم في لبسي احتشم انت في كلامك مع الشعب المصري وبكرة لما تطلع من مجلس الشعب مطرود بعد التحقيق معاك قفاك يقمر عيش يبقى لينا كلام مع بعض يا عجينة".

 

 

وكان إلهامي عجينة قد هاجم سما المصري، وقال إنه يجب على الأزهر والبرلمان التحرك لمنع هذا البرنامج، وأضاف "عجينة" في تصريحات صحفية: "لو بتفكر تعمل برنامج ديني يبقى الأول تقولنا أمارة، يعني تعلن اعتزالها الرقص وتتحشم وتلبس الحجاب، وبعدين نشوف الموضوع ده".

 

وأعلنت الفنانة سما المصري، مؤخرًا، أنها تعاقدت على تقديم برنامج جديد بعنوان "عقوق الوالدين"، من المقرر عرضه على إحدى القنوات الفضائية في رمضان المقبل.

 

كذلك أبدت سما اندهاشها، من الانتقاد الشديد الذي تعرضت لها عقب إعلانها تقديم برنامجًا دينيًا في شهر رمضان المقبل.

 

وقالت عبر حسابها على موقع الصور الشهير "انستجرام": "علماء الأزهر كمان انتفضوا من مجرد خبر، أومال لما البرنامج يظهر هيقولوا إيييييه؟، وبعدين مين اللي قال لاسمح الله إن مصر فقدت فقهائها؟، ومين اللي قالهم إني هاطلع افتي وابقي فقيهه؟".

 

وتابعت: "استغفر الله أنا أقل من ذلك بكثير أنا بس هجيب لهم ناس يشرحوا صحيح الدين للناس وأنا هاقعد استمع واستفيد زيهم، أحسن من إن كل مواطن بقى له شيخ وفقيه والناس تاهت بين 1000 رأي ورأي، وحدثت الكوارث اللي بتحصل في مصر دي كلها، أنا عامل مساعد ومذيعه فقط، ويمكن كل الضجة عن البرنامج دي تخلي الناس تقعد تتفرج وتطلع باستفاده من الناس مش مني، أرجو ذلك".

  • تعليقات فيسبوك
  • اعلان