رئيس التحرير: عادل صبري 01:28 مساءً | السبت 21 يوليو 2018 م | 08 ذو القعدة 1439 هـ | الـقـاهـره 36° صافية صافية

رضوى جلال تخرج عن صمتها: "بزنس وخسر" خفوا عليا شوية

رضوى جلال تخرج عن صمتها: بزنس وخسر خفوا عليا شوية

سوشيال ميديا

رضوى جلال

رضوى جلال تخرج عن صمتها: "بزنس وخسر" خفوا عليا شوية

معتز عباس 07 مارس 2017 18:49

عادت رضوى جلال، صاحبة دار أزياء "مليكة"، والمتهمة بالنصب والاحتيال، بتصريحاتها المثيرة للجدل، والرد على التهم الموجة إليها بتلقي أموال من مودعين بحجة التوظيف، ثم النصب عليهم.

 

وقالت في تدوينة عبر حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك": "ردًا على التساؤلات اللي بتيجي في التعليقات، أول حاجه أنا وضحت أكثر من مره اللي حصل، والمشاكل وشكل الضغط وأساليب غير أخلاقية وإبتزاز وتهديد من بعض الناس والشركاء و الموظفين في مصر".

وأضافت: "في عز ما كنت مركزة في الشغل مما أدي إني أسيب البلد بدون مليم في جيبي، ومش عارفه الدنيا هاتخدني على فين، وشريك مخليني أسافر على إنه سيقوم بحل الموضوع، و ياخد كل حاجه باقيه وخط تليفوني وحساباتي، وصفحاتي أخدتهم شركة السوشيال ميديا وغيروا اسم الصفحة، وفي ناس كتير حطوا إيدهم علي باقي ممتلكات الشركة".

وتابعت: "من الأخر بزنس واتسرق وخسر، هل المطلوب إني أموت خلاص وأدفن طول عمري وماحولش أطلع أحل، لازم كل يوم أطلع بتبريرات للناس حرام عليكم خفوا عليا شوية".

واختتم: "يوجد بقية واللي كارهني أوي وما في ذرة رحمة عنده ومش قادر يسمع، بدل ما يعد يشتم و يغلط فيا يعملي بلوك".

 

جرائم نصب

 

وتعود قصة رضوى حينما قررت النيابة العامة، في ديسمبر 2015، التحفظ على جميع أموالها وممتلكاتها، على خلفية اتهامها بتلقي أموال من مودعين بحجة التوظيف، ثم النصب عليهم.

 

كما أمرت النيابة إدراج اسم رضوى جلال، على قوائم الترقب والوصول، مع سرعة ضبطها ومثولها أمام النيابة.

  • تعليقات فيسبوك
  • اعلان