رئيس التحرير: عادل صبري 09:29 مساءً | الثلاثاء 25 سبتمبر 2018 م | 14 محرم 1440 هـ | الـقـاهـره 34° صافية صافية

وايت نايتس تشتم مرتضى وتهاجم الداخلية

وايت نايتس تشتم مرتضى وتهاجم الداخلية

رياضة

وايت نايتس

وايت نايتس تشتم مرتضى وتهاجم الداخلية

محمد وهبي 18 يوليو 2014 17:51

 شنت رابطة ألتراس وايت نايتس هجوماً حاداً على المستشار مرتضى منصور رئيس نادي الزمالك.

 

وقالت الرابطة عبر صفحتها الرسمية على موقع "فيس بوك" للتواصل الاجتماعي: "رسالتنا إلى الطرطور رئيس النادى .. هتنزل المرة دي".

 

وأضافت الرابطة: " هل تعلم يا عزيزي الرئيس أن عهد الجهورية ولى وأنك تتعامل مع جيل لا يفهم إلا الأفعال؟ هل تعلم سيدى الرئيس أن لولا جمهور الزمالك ما كان هناك قيمة لإدارات الزمالك على مر التاريخ ولا لهث وراءها طالبى الشهرة من منتفعين أو مجانين؟".

 

وتابعت: " هل تعلم سيدى الرئيس انك مع كل مباراة تتعهد وتؤكد وكأنك المسيطر على مجريات الأمور ولكنك فى الحقيقة مقدرتك تتلخص فى دقيقتين كلام فى الفضائيات؟ الكرة بدون جمهور مثل أحاديثك بلا مضمون حينما تفشل مثل شركائك فى السلطة .. قول معرفش .. قول مفيش .. جعجعتك مش هتأكل عيش".

 

واختتم الرابطة كلامها ضد الرابطة: " علمت الآن من عنتر ومن عبلة يا أيها الطرطور؟!".

 

وهاجمت الرابطة وزارة الداخلية بعد رفضها إقامة مباراة نهائي كأس مصر بين الزمالك وسموحة غداً السبت بحضور الجمهور.

 

وقالت الرابطة: " قلتله إمنع يا وله .. إمنع يا وله..احنا عارفين أنكو مش بترازو جمهور الكورة، لاء إحنا عارفين أن هو ده تمامكم فعلاً، أنتو فعلا أكتر هشاشة من أنكم تأمنوا متش، أكتر هشاشة من أنكو تتعاملوا مع أى حاجة وتنجح أو تفهموا إيه دوركو أصلا، إحنا كنا مدركين ده تماما عشان كدة طالبنا بابعادكم عن الكورة".

 

وأضافت:" احنا مدركين الحالة النفسية الصعبة اللي أفقدتكو صوابكو لغاية دلوقت، بس حاولوا، يعني حاولوا تحسسونا أن الداخلية اللي ضدنا، ضدنا لأنها قوية ولما بتمنع بتلغي النشاط الرياضي كله، لأن هو ده كدة كدة اللي هيحصل في حالة إستمرار منعنا، مش وزارة كاملة مسحولة في تبرير المنع تارة والوعود تارة، وشغل النشالاين ده! أخشوشنوا كدة واطلعوا قولوا أنكو قضيتوا على الإرهاب وحليتوا كل مشاكل البلد بس الناس اللي هناك دول بلاش منها، فين أيام التشويه الجميل؟".

 

واختتمت: " فخد يا باشا، وأنزل إشتري كحك، الكحك جميل.. وكل عام وأنتم بخير".

اقرأ أيضاً:

  • تعليقات فيسبوك
  • اعلان