رئيس التحرير: عادل صبري 04:33 مساءً | الثلاثاء 23 أكتوبر 2018 م | 12 صفر 1440 هـ | الـقـاهـره 33° صافية صافية

فيديو.. متصل لـ"صدى البلد": السيسي يسمح بالتجسس على مصر.. ويتصرف زي مرسي

فيديو.. متصل لـصدى البلد: السيسي يسمح بالتجسس على مصر.. ويتصرف زي مرسي

توك شو

الرئيس عبد الفتاح السيسي

مهاجمًا ترحيل "محمد سلطان"..

فيديو.. متصل لـ"صدى البلد": السيسي يسمح بالتجسس على مصر.. ويتصرف زي مرسي

أحمد علاء 30 مايو 2015 17:04

هاجم متصل مع برنامج "صالة التحرير" الذي تقدِّمه الإعلامية عزة مصطفى على فضائية "صدى البلد"، السبت، الرئيس عبد الفتاح السيسي.

 

وقال المتصل، ويدعى "علي"، من محافظة الإسكندرية: "إحنا عندنا سؤال، القانون اللي الرئيس السيسي أصدره بخصوص الإفراج عن الناس اللي عندها جنسيات تانية يسمح لأي حد يجي يتجسس عندنا، الرئيس السيسي أصدر القانون ده علشان صحفي الجزيرة ده معناه الناس تيجي تتجسس عندنا عادي خالص، ولو نجحت في مهمتها أهلاً وسهلاً ولو اتسمكوا يرجعوا بلادهم معزَّزين مكرمين".

 

 

وأضاف: "إيه الفرق بين القانون ده وقانون الإرهابي محمد مرسي بتاع العفو عن المساجين، لو كده بقى يبقى بنحاسب مبارك على إيه، وليه نافيين أحمد شفيق، زي ما الناس دي بتعمل جرائم في مصر وتسافر أمريكا بدون حساب يبقى الناس اللي حاربت في 1973 مش يتعرضوا للبهدلة دي".

 

 

وغادر البلاد، متوجِّهًا إلى الولايات المتحدة الأمريكية، محمد سلطان، نجل الدكتور صلاح سلطان، القيادي بجماعة الإخوان المسلمين، بعد تنازله عن الجنسية المصرية.

 

 

وصدر حكم قضائي من محكمة جنايات القاهرة، بحبس "سلطان" لمدة 25 عامًا، في القضية المعروفة إعلاميًا لـ"غرفة عمليات رابعة"، فيما رفض "سلطان" القبض عليه وأضرب عن الطعام فترة وصلت إلى 490 يومًا.

 

شاهد الفيديو..

متصل لـ"صدى البلد": السيسي يسمح بالتجسس على مصر.. ويتصرف زي مرسي

‎Posted by Talk show Masralarabia on‎ 30 مايو، 2015

 

اقرأ أيضًا:

  • تعليقات فيسبوك
  • اعلان