رئيس التحرير: عادل صبري 01:45 مساءً | الجمعة 16 نوفمبر 2018 م | 07 ربيع الأول 1440 هـ | الـقـاهـره 26° صافية صافية

فيديو.. سعد مواصلاً انتقاد الداخلية: النور مقطوع ولا إيه؟

دفاعًا عن المخترع الصغير..

فيديو.. سعد مواصلاً انتقاد الداخلية: النور مقطوع ولا إيه؟

أحمد علاء 01 مايو 2014 19:32

انتقد محمود سعد، الإعلامي بفضائية "النهار"، ما اعتبره صمتًا من قبل وزارة الداخلية، إزاء واقعة احتجاز الطالب عبد الله عاصم، الملقَّب بـ"المخترع الصغير".

 

وخلال حلقة الليلة من برنامج "آخر النهار"، قال سعد: "اتكلمنا عن واقعة الولد، وقولنا إنه مقبوض عليه، لكن مفيش حد من الداخلية رد علينا، ودي مش عادة الداخلية، لأن فيه ناس عندهم أكيد بيتابعوا الحاجات اللي بتحصل في الإعلام عنهم، ومش عارف يمكن النور مقطوع هناك ولا حاجة".

 

وكان سعد قد انتقد القبض على الطالب بقوله: "الداخلية قبضت على الطالب يوم الجمعة في ميدان التحرير، وأصلاً ماكانشي فيه مظاهرات في ميدان التحرير، وأصلاً الميدان مقفول".

 

وأضاف: "الواد ماشي مع صاحبه تقبض عليه قوات الأمن، يا جماعة مش كده، بلاش تعقدوا الدنيا، والناس بتشغل لمصلحة مين، والناس كده بتسلم السيسي البلد وفيها مشاكل أكتر من اللي فيها، ليه كده يا جدعان".

 

وتابع: "الرئيس كان لازم يهتم بهذه الأمور بدلاً من الاهتمام ببيع القطاع العام لأنه ماشي بعد شهر، يعني كان شاف قضية الولد ده أحسن، وكان بحث في تفاصيل الحكاية، ممكن يكون الولد جاي من أسيوط يتفرج على ميدان التحرير، لأنه مش من العقل إن هييجي من أسيوط مع واحد صاحبه علشان يتظاهروا".

 

شاهد الفيديو..

ا

 

اقرأ أيضًا:

 

  • تعليقات فيسبوك
  • اعلان