رئيس التحرير: عادل صبري 12:46 صباحاً | السبت 26 مايو 2018 م | 11 رمضان 1439 هـ | الـقـاهـره 39° صافية صافية

أحد مؤسسي "تمرد" يكشف عن علاقة أعضائها بحسين سالم

مشيرا إلى مقابلتهم رجاله بشرم الشيخ..

أحد مؤسسي "تمرد" يكشف عن علاقة أعضائها بحسين سالم

مصر العربية 11 أكتوبر 2013 19:14

كشف أحمد بديع - مسؤول العمل الجماهيري في حركة "تمرد"، وأحد مؤسسيها - أن حسن شاهين - المتحدث الإعلامي للحركة - هو من قام بحرق مقرها بمعروف بالشراكة مع كريم عبدالحفيظ.

ووجه بديع عبر حسابه على موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك" تساؤلاً لشاهين قال فيه: "مين اللي رما البنزين على الباب من بره يا حسن ياشاهين جو ولا مين؟ وسكتنا وقتها ودارينا عليه عشان كنا خايفين علي الحالة في الشارع وللعلم انا كنت مسؤول العمل الجماهيري في تمرد ومن المؤسسين".

 

وأضاف: "محمد عبد العزيز راح قابل رجالة حسين سالم في شرم الشيخ من ورانا هو ومي وهبة ولما واجهت محمود بدر انا وبدوي قال حصل وهو مكنش يعرف ومحمد عزيز بيعرف الكفت اصلا".

 

وتابع مسؤول العمل الجماهيري في حركة "تمرد": "أنا فعلا عارف ومتأكد إن فيه فساد في بعض شباب تمرد ولكن هذا لا يعني على الإطلاق أن الحملة مكنتش حقيقية، المصريين وقعوا فعلا على الاستمارات وصلنا لعدد كبير جدا لدرجة اننا مكناش مصدقين الأعداد دي".

 

وأكمل قائلا: "الناس نزلت آه شاركت في إسقاط الإخوان ايوة، الإخوان خونة وكدابين وبايعين اساسي، انتقادي لبعض شباب تمرد مش معناه ان الكل فاسد معناه ان الغالبية نضيفة وان دي ثورة صحيح البعض بيحاول يسرقها بس طول ما في ناس زيكم قادرين يتصدوا لأي فساد حتي لو كان اللي بيعمل الفساد دا اصحابنا هنفضحه وهنقف للكل ومش هنسكت".

شاهد الفيديو:

https://www.facebook.com/ahmed.albadea

  • تعليقات فيسبوك
  • اعلان